SD-politiker – 50 miljoner flyktingar till Sverige

sdhahaha9

Det börjar med att Sverigedemokraternas toppolitiker i Sundsvall, Christina Vallsten uppdaterar sin offentliga gilla-sida på Facebook.

Hon går ut med att SD-granskarna på sajten, Inte Rasist Men (IRM) har ringt upp henne och ställt frågor kring ett uttalande hon gjort på Facebook. Uttalandet gjorde gällande att valfusk förhindrade Sverigedemokraterna från att nå 40 procent i riksdagsvalet. Orimligt? För mig, ja. För en konspiratorisk SD-politiker? Uppenbarligen inte.

Jag valde att skriva till henne på hennes Facebook-sida för att se hur hon resonerade.
Efter att ha ställt frågor till henne om SD:s faktiska politik, ja ni vet det där som sverigedemokrater påstår att vi antifascister aldrig gör, så fick jag svaret vi alla har väntat på. Sverige har inte råd med 50 miljoner flyktingar.

Detta är helt vanlig konversation mellan allmänheten (jag som ickepolitiker) och en offentlig politiker (Christina Vallsten) på en offentliga gilla-sida på Facebook. Betänk att Christina Vallsten inte bara är politiker i Sundsvalls kommunfullmäktige. Vallsten är även landstingspolitiker som ansvarar för människors framtid i Västernorrlands län. Visst känns det tryggt?

Christina går ut med nyheten och förklarar att hon inte är rasist men… (vilken underbar ironi)

sdhahaha

Christina Vallsten är ”inte bara rasist men” – Hon är även övertygad över att politiska motståndare är onda.

sdhahaha2

Ungefär här valde jag att sluta skratta och ställa henne mot väggen istället.

sdhahaha3
Tydligen var jag fel ute. För Sverige kan inte finansiera världens 50 miljoner flyktingar. Ja jo, för så är det ju…

sdhahaha4
Jag höll inte med den borgerliga politikern ifråga.

sdhahaha5

Jag hade missat det faktum att hon verkligen skrev 50 miljoner flyktingar till Sverige.
Som tur är så valde vardagshjälten Anton att uppmärksamma oss andra. 🙂

sdhahaha6Maggan fick avsluta diskussionen genom att fastslå den sedvanliga SD-ursäkten.

sdhahaha7

Kommentera

