Antirasistiska Filmdagar i Malmö

Antirasistiska Filmdagar i Malmö kör igång nästa vecka.
Under Filmdagarna kommer Malmö att bjudas på frågeställningar, perspektiv och samtal.

Själv kommer jag att samtala med publiken på biograf Spegeln efter filmen Lejonhjärtat. Som är ett finskt drama om kärlek, nazism och hat.

Förra veckan höll jag två föreläsningar i Göteborg under Antirasistiska Filmdagar där.
Det hela gav bra respons och jag måste säga att jag blev imponerad av eleverna då de ställde mycket relevanta och intressanta frågor. Jag är säker på att även Malmöiterna kommer imponera.

Att föreläsa på hemmaplan är något speciellt.
Man ställer mer förväntningar på sig själv.
Det känns mer nära inpå så att säga.
Speciellt beträffande de ämnen jag tar upp.
Malmö var trots allt min hemmaplan under väldigt många år.

Kommentera

