Sverigedemokratiska reaktioner på Moskébranden i Eskilstuna

Det finns ett inofficiellt debattforum på Facebook för Sverigedemokraterna.
Forumet heter ”Sverigedemokratiskt forum som är öppet för alla! Välkommen in i värmen!”.
Forumet är slutet och beskriver sig så här: ”Denna grupp finns för att debattera alla viktiga OCH oviktiga frågor i samhället. Så länge ni inte bryter mot lagen så får vilka ämnen som helst tas upp här. Värdegrunden på forumet är dock en Sverigedemokratisk värdegrund, och inlägg/kommentarer som uppfattas som rasistiska eller personangrepp kommer därför att tas bort”.

Forumet drivs bland annat av Sverigedemokraternas politiska sekreterare i Jämtland/Härjedalen, Peter Johansson och den f.d. ordföranden för SD Orust, Martin Oscarsson.
Grundare av forumet är Marcus Molinder, distriktsordförande för SD Västernorrland.

Forumet har drygt 6400 medlemmar och rymmer hela spektrat av det högerradikala blocket.
Här samsas uteslutna gräsrötter tillsammans med Samtidens chefredaktör. Här samsas riksdagsledamöter med troll och näthatare. Här sprider tjänstemän och nätaktivister rasism ihop. Administreringen av forumet har hela tiden hållits inom partiet.

Efter brandattentatet i Eskilstuna bestämde jag mig för att gå tillbaka till ett av mina gamla konton på Facebook. Kontot bär ett gammalt nicknamne och är medlem i det för allmänheten stängda forumet. Jag bestämde mig för att gå in och se hur de så kallade ”Sverigevännerna” ser på det aktuella attentatet. I min naiva värld så visade det sig vara värre än vad jag trodde.

I skrivande stund har det inte ens hunnit gå ett dygn sedan attentatet utfördes.
Ingen vet vem eller vad som har utfört denna hänsynslösa handling.
Trots det så ser man hur stora delar av den Sverigedemokratiska miljön gläds åt ett brandattentat mot en moské i ett hyreskomplex. Hundratals människor kunde ha dött. Det säger en hel del om människosynen som återfinns i den här miljön.

Många är inte medvetna om hur det ser ut i denna miljö.
Istället förlitar dem sig på vad partiet kommunicerar utåt i intervjuer och utskick.
Av denna anledning så väljer jag att publicera några sverigedemokratiska reaktioner från Sverigedemokraternas egna forum på Facebook. Här är en annan sida av myntet.

Då Sverigedemokraternas partiledning har haft full insyn i forumet under flera år så råder det inget tvivel om saken. Den så kallade nolltoleransen mot rasism finns bara på låtsas. Det är ett maktmedel och ett alibi mot rasism när media granskar partiets politiker.

sdf1

sdf2sdf3sdf4sdf5 sdf6 sdf7 sdf8 sdf9 sdf10

3 reaktioner på ”Sverigedemokratiska reaktioner på Moskébranden i Eskilstuna

Lämna en kommentar